Začátek i konec je u okružních křižovatek, jedna je na rozhraní Strakonické ulice a Husovy třídy a druhá na konci ulice M. Horákové na Máji. Tisícům motoristů to výrazně ulehčí jízdu. Nebudou muset jet například dál po Husově směrem k ulici O. Nedbala, kde je velmi zatížená křižovatka.
„Pětadvacet let čekání na tuto komunikaci je u konce,“ sdělil náměstek primátora pro dopravu František Konečný. Přibližně 700 metrů dlouhou komunikaci včetně dalších přidružených staveb začala společnost Metrostav budovat loni v dubnu a na dokončení dostala 400 dní.
Na investici se podílel Jihočeský kraj a město České Budějovice. Především obyvatelům Máje by nová silnice měla ulehčit jízdu. Zástupci města očekávají, že se tím odvede část dopravy z ulice O. Nedbala. Ty doposud společně s Branišovskou slouží jako hlavní tepny ze sídlišť Máj a Šumava.
Zároveň dojde k snížení provozu v Husově třídě při průjezdu Čtyřmi Dvory i nižšímu zatížení křižovatky Husova - O. Nedbala - Rošického.
Součástí stavby byla rekonstrukce křižovatky Strakonické a Husovy na Vltavě, kde už řidiči používají okružní křižovatku, stejně jako už funguje na druhém konci budoucí komunikace nedaleko Hokejového centra Pouzar.
O spojce se mluvilo 25 let. Několik obyvatel Máje proti ní léta usilovně protestovalo a podařilo se jim projekt oddálit. Mají obavy ze zhoršení životních podmínek v ulici M. Horákové. Upozorňují, že hluk bude překračovat povolené limity a zvýšit se může i prašnost.
Nová silnice je dlouhá přibližně 700 metrů.