Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8
  • Úvod
  • Pro média
  • Úsek na D3 chtějí postavit čtyři zájemci. Nejnižší cenu nabídlo italsko-turecké sdružení

Úsek na D3 chtějí postavit čtyři zájemci. Nejnižší cenu nabídlo italsko-turecké sdružení

1. 8. 2018
zdroj: euro.cz Byznys
Napsali o nás

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dostalo čtyři nabídky na stavbu části obchvatu Českých Budějovic, který bude součástí dálnice D3. Nejnižší cenu za úsek Hodějovice - Dolní Třebonín dlouhý 12,5 kilometru nabídlo italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC IC Içtaş, 3,94 miliardy korun. Pro tento úsek ještě nemá ŘSD stavební povolení. Cena je v rozhodování důležitá z 90 procent.

Druhou nejnižší cenu nabízí italská firma Salini Impregilo společně s českou společností Doprastav, 5,8 miliardy korun. Třetí co do výše ceny je česká firma Porr, nabídla 6,12 miliard korun. Nejvyšší cenu nabízí sdružení firem Eurovia, Metrostav, Strabag a Swietelsky, 6,16 miliardy korun. Předpokládaná cena podle projektu ŘSD byla 5,9 miliardy korun, uvedlo ŘSD. Obchvat Českých Budějovic chce ŘSD začít stavět ještě letos. Jak dnes napsal web Zdopravy.cz, italsko-turecké sdružení firem Astaldi a IC IC Içtaş nabídlo nejnižší cenu (2,883 miliardy korun) i v nedávno zrušeném tendru na dostavbu D35.

„Cena je (v rozhodování) 90 procent, záruka stavby je deset procent. Ale záruku stavby nabídli všichni 120 měsíců, deset let. Hodnotící komise nyní nabídky zhodnotí a doporučí uchazeče, se kterým by měl zadavatel uzavřít smlouvu. Konkrétní termín zahájení je závislý na případných námitkách ze strany neúspěšných uchazečů k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Studecký.

 Do konce srpna mohou firmy podávat nabídky v druhém kole výběrového řízení na stavbu dalšího úseku obchvatu Budějovic, úseku Úsilné-Hodějovice, který je dlouhý 7,1 kilometru. Vítěze by ŘSD mělo vybrat v září, řekl dnes Studecký.

 Výstavba dálnic v Česku vázne. Kde se bude stavět letos?

Stavba obchvatu Budějovic za 12,8 miliardy korun bude součástí dálnice D3. Pro úsek Úsilné-Hodějovice, kde je vykoupeno 100 procent pozemků, má již ŘSD obě potřebná stavební povolení na hlavní trasu. Na úsek Hodějovice - Dolní Třebonín, kde je jeden pozemek ve vyvlastňovacím řízení, potřebuje ŘSD jedno stavební povolení na hlavní trasu, to zatím nemá.

Italské firmy se zatím podílí jen na modernizaci D1 mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem. Italsko-česko-kazazšské sdružení má ale podle ŘSD na úseku dlouhém 13,6 kilometru velké zpoždění. Sdružení tvoří italská firma Toto Costruzioni Generali, kazašské SP Sine Midas Stroy a česká stavební společnost Geosan Group. Jde o zakázku za 1,75 miliardy korun, ŘSD připravuje sankce v desítek milionů korun.

 Zatím poslední jihočeský úsek D3 Veselí nad Lužnicí-Bošilec dlouhý 5,1 kilometru otevřelo ŘSD loni v říjnu. Na něj navazuje část Bošilec-Ševětín dlouhá 8,1 kilometru, bude stát 1,2 miliardy, první řidiči by po ní měli projet v červnu 2019. Na posledním úseku D3 k hranicím s Rakouskem ŘSD připravuje dokumentaci EIA, vykupuje pozemky.

 Dálnice D3

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, tam se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit zhruba 170 kilometrů, nyní je v provozu asi 50 kilometrů.

URL| https://www.euro.cz:443/byznys/usek-d3...abidlo-italsko-turecke-sdruzeni-1415803

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav