Vršovice, Strašnice, Zahradní Město - Vlaky spojující hlavní město s jižními Čechami budou nově využívat kapacitní čtyřkolejnou trať, na které vznikne nová stanice Praha - Zahradní Město a zastávka Praha - Eden. Traťová rychlost se zvýší až na 120 km/h. „Železnice hraje důležitou roli v metropolitní dopravě. Její význam se ještě zvýší po dokončení této stavby, díky které vznikne v místě bývalého seřazovacího nádraží ve Vršovicích čtyřkolejná trať. Tato akce navazuje na modernizaci stanice Praha-Hostivař, současně již také probíhají práce na dalším úseku čtvrtého koridoru mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi. Už za několik let tak budeme moc jezdit na jih Čech po souvislém modernizovaném úseku z Plané nad Lužnicí na Táborsku až po nádraží v pražských Vršovicích,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok (ANO 2011). Přes 80 % nákladů bude hrazeno z evropských peněz.
Vlaky ovlivní i MHD, počítá se se změnami
„Modernizace zajistí komfortní dálkovou dopravu a současně výrazně usnadní cestování po hlavním městě. Nová stanice na Zahradním Městě i zastávka v Edenu, umístěná nedaleko fotbalového stadionu pražské Slavie, se stanou důležitými přestupními uzly na městskou hromadnou dopravu. Nástupiště na Zahradním Městě budou přímo nad rozšířeným podjezdem v Průběžné ulici, ve kterém budou umístěny zastávky tramvají,“ vyjmenoval další přínosy stavby generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
Jak dodal, stávající trať přes Strašnice se zruší, její těleso se v budoucnu využije pro jiné účely. Délka napřímeného úseku bude 6 070 metrů.
Na Vršovickém nádraží velké nové nástupiště
Velkou proměnou projde stanice ve Vršovicích. Moderní nástupiště v normové výšce 550 mm nad kolejemi výrazně zlepší komfort cestujících, kteří současně získají bezbariérový přístup k vlakům. Obyvatelé Nuslí ocení prodloužení stávajícího podchodu pod celým kolejištěm stanice směrem k Bartoškově ulici. Novinkou bude rovněž umožnění přístupu z nástupišť až do přednádražního prostoru. „Jsme rádi, že právě zahájený projekt přispěje ke zvýšení komfortu cestujících nejen v dotčených částech hlavního města, ale i sousedního Středočeského kraje.
Věříme, že úspěšnou realizací projektu potěšíme stále rostoucí počet obyvatel této oblasti a předáme čtyřkolejnou trať v řádném termínu i standardně vysoké kvalitě,“ doplnil za sdružení zhotovitelských firem generální ředitel Metrostavu Pavel Pilát.
***
naše Praha.cz informuje
2018
V letošním roce proběhnou přípravné práce, zejména demolice mostních objektů, konkrétně přes ulice V Korytech a U Vršovického hřbitova, uzavírky komunikací jsou plánovány převážně přes víkendy. Cestující tak závažné komplikace zatím nečekají.
2019 a dále
Celá stavba se však neobejde bez několika kratších přerušení provozu. První nepřetržitá třídenní výluka ve směru Malešice–Vršovice je naplánovaná na první čtvrtletí příštího roku. K dalším omezením pak dojde po etapách ve stanici Praha-Vršovice od jara příštího roku, a to podle harmonogramu výstavby prodloužení podchodu, kolejiště a mostních objektů. Na stejné období se připravuje také třítýdenní výluka tramvajové trati mezi Průběžnou ulicí a Zahradním Městem při snášení a demolici železničního mostu.
Říjen 2021
Termín ukončení