Část od krajského města do Předměřic nad Labem získala nepravomocné stavební povolení v červnu. Sdružení Děti Země však proti němu 23. července podalo rozklad a žádalo přezkoumat 21 stanovisek dotčených úřadů ke stavbě dálnice.
Výhrady měli například k navrženým protihlukovým opatřením nebo k ochraně dřevin. Odvolání pak zamířilo do rozkladové komise ministra dopravy, která stavbu D11 dál za Hradec zablokovala.
Místo slibovaných 140 kilometrů dálnic se v roce 2017 začalo stavět jen dvacet
Ředitelství silnic a dálnic však podle informací ČT některé připomínky ekologů přijalo a ti tak svůj rozklad stáhli. Ani jedna z organizací nechce dohodu komentovat. Odkazují na středeční tiskovou konferenci, kde vystoupí ředitel ŘSD Jan Kroupa a předseda spolku Miroslav Patrik.
Už v červenci svá odvolání stáhlo také devět spolků a osob ze západní části Hradce Králové. Ti se domáhali většího počtu protihlukových stěn a dalších obslužných cest pro zemědělce. Námitky vznesl na poslední chvíli i hradecký magistrát. Nyní už ale stavbě nic nebrání
Silničáři si spletli úseky, o povolení na D11 museli žádat dvakrát. Stavba čeká na zahájení skoro rok
Druhá část prvního úseku z Předměřic nad Labem do Smiřic už má pravomocné stavební povolení. Dosud se ale s pracemi nezačalo, protože se čekalo na vyřešení sporů. Úsek od nynějšího konce D11 u Hradce Králové až do Smiřic by se mohl začít stavět letos v říjnu. Navazující úsek Smiřice–Jaroměř se staví od jara. Oba by se řidičům měly otevřít v závěru roku 2021.
Úsek má dvě části: Hradec Králové – Předměřice nad Labem a Předměřice nad Labem – Smiřice. Každý měří zhruba 7,6 km, celkem tedy přes 15 km.
Na trase budou dvě mimoúrovňové křižovatky (Plotiště a Smiřice), 19 mostů a více než kilometr protihlukových stěn. Úsek vede rovinatým územím, převážně na zemědělských pozemcích.
Zhotovitelem bude sdružení firem Eurovia, Metrostav a Swietelsky. Stát jim za to dle smlouvy má zaplatit 2,6 miliardy korun bez DPH.
Úsek by měl být zprovozněn v závěru roku 2021, současně s navazujícím úsekem Smiřice–Jaroměř.
Dálnice D11 v budoucnu povede z Prahy až na polské hranice, kde se u Královce na Trutnovsku napojí na budovanou polskou rychlostní silnici S3. Z plánovaných 154 kilometrů je dokončeno 91 kilometrů. Zatím poslední úsek se otevřel loni v srpnu před Hradcem Králové u Kuklen. Dokončení celé D11 se předpokládá po roce 2025.
Dálnice D11 vykročila od Hradce k hranicím. K Jaroměři ale spíše klopýtá
URL| https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2...ric-muze-zacit-ekologove-stahli-namitky