„Případně provedení stavby při modernizaci D1 neřeší následné majetkové vztahy k budovanému objektu, který neřeší dále odvod vody na můj pozemek,“ uvedla v rozkladu stěžovatelka, která na problémy s odvodem vody ze stavby dálnice už dříve upozorňovala Ředitelství silnic a dálnic. Vypořádání její stížnosti ministerstvu podle dosavadních zkušeností zabere minimálně několik měsíců.
Ve sporu jde o lesní pozemek v katastrálním území Veverské Knínice, která se nachází severně od Ostrovačic a dálnice na Brno. Ten je podle stěžovatelky dlouhodobě poškozován vodní erozí a je příležitostně zaplavován.
Řadu rozkladů proti povolením modernizace jednotlivých úseků na D1 v minulosti podávalo zmiňované hnutí Děti Země. Postup hnutí, které ve všech napadených úsecích používalo doslovně stejné formulace, označoval ministr dopravy Dan Ťok za snahu obstruovat výstavbu. Stavaři budou chytat žáby
Změnu přinesla až dohoda předsedy hnutí Miroslava Patrika s ředitelem státní investorské organizace Janem Kroupou na stažení rozkladu proti stavebnímu povolení na pokračování výstavby dálnice D11 z Hradce Králové do Smiřic. Ekologové si dohodu vymínili dodržováním devíti podmínek ze strany ŘSD. Stavbaři budou muset například odchytávat vzácné obojživelníky a okolí staveniště nakonec rekultivovat.
K dokončení rekonstrukce celé dálnice mezi Prahou a Brnem zbývá dodělat ještě devět úseků. Nejnověji Ředitelství silnic a dálnic vybralo stavební firmu pro úsek mezi Měřínem a Velkým Beranovem. Ten by mělo podle informací zveřejněných ve Věstníku veřejných zakázek modernizovat sdružení společností Strabag, Metrostav a Eurovia za téměř 1,9 miliardy korun.