Vítězství sdružení a uzavření smlouvy vyplývá z informací na profilu zadavatele. ŘSD za modernizaci zaplatí 1,888 miliardy korun, odhadovaná cena byla 2,122 miliardy korun. Vzhledem k tomu, že přišla jediná nabídka, neproběhlo ani hodnocení.
Jde o první soutěž na modernizaci D1, na kterou přišla jediná nabídka. V minulosti se stalo, že se se hlásilo i více než deset firem. Tendr na nejdelší úsek dobře dokresluje situaci na trhu: práce mají firmy až moc a nemusí se hlásit za každou cenu. Postup, kdy se největší hráči na trhu spojují do jednoho sdružení, připomíná největší roky „hojnosti“ na ŘSD z dob 2007 a 2008.
14,7 kilometrů dlouhý úsek je nejdelším na D1, který čeká modernizace. Ta by měla začít ještě letos. Podle aktuálního letáku ŘSD sice stavební povolení napadly Děti Země, stavět by se mělo ale ještě letos, dokončení je plánované na rok 2021. „ Naše námitky se neřešily v rozkladovém řízení, počítám, že do půlky října by mělo být vydáno rozhodnutí ministrem dopravy,“ řekl Miroslav Patrik z Dětí Země.
ŘSD má modernizaci celého úseku rozdělenu na šest etap, dojde i k úplné uzavírce kvůli zbourání nadjezdu na 120. kilometru. Projekt počítá i s novým nadchodem pro zvěř na kilometru 128,8.
URL| https://zdopravy.cz/jedina-nabidka-nej...trio-strabag-eurovia-a-metrostav-16445/