Stavbu úseku mezi Hradcem a Smiřicemi zdržel rozklad ekologického hnutí Děti Země proti vydání stavebního povolení na osmikilometrový úsek z Hradce Králové do Předměřic nad Labem. Stavbu nakonec odblokovala dohoda, kterou 29. srpna Děti Země uzavřely s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR. Na část z Předměřic do Smiřic ŘSD pravomocné stavební povolení mělo.
Součástí dohody mezi hnutím a ŘSD je například to, že při výstavbě technická opatření zajistí ochranu dřevin a porostů zeleně v okolí stavby, které nejsou určené ke kácení. Za účasti ekologického dozoru, ke kterému byla vybrána firma NaturaServis, by měli být také ochráněni obojživelníci a plazi. ŘSD bude pravidelně měřit hlučnost na staveništi a do dvou let od zahájení výstavby ŘSD vypracuje projekt náhradní výsadby dřevin.
Úsek Hradec Králové - Smiřice o délce 15,46 kilometru bude stavět sdružení vedené společností Eurovia, dalšími členy sdružení jsou firmy Metrostav a Swietelsky. Cena je 2,59 miliardy korun bez DPH. Navazující úsek o délce 7,15 kilometru ze Smiřic do Jaroměře staví sdružení společností Porr a Porr Bau za 1,5 miliardy korun bez DPH.
D11 z Prahy na polské hranice se začala stavět v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových necelých 91 kilometrů. Od loňského srpna dálnice končí na okraji Hradce Králové sjezdem do části Kukleny. V Královci u Trutnova se má D11 napojit na budovanou polskou silnici S3.