Raziči postupně vybudovali dva jednokolejné tubusy vedle sebe. V severním tubusu, kterým budou vlaky jezdit od Prahy na Plzeň, bude zahájený provoz v prvních prosincových dnech. Nejpozději od 9. prosince, kdy začnou platit nové jízdní řády, už budou jezdit vlaky oběma tubusy bez omezení.
Proč provoz zahájily právě nákladní soupravy? Podle Radky Pistoriusové ze Správy železniční dopravní cesty je to obvyklý postup u nových nebo rekonstruovaných úseků tratí s novými kolejnicemi. Nákladní vlaky jedoucí maximálně rychlostí 50 kilometrů v hodině svojí jízdou laicky řečeno obrousí povrch kolejí. „Následuje přeměření traťmistry, kteří rozhodnou, jakou rychlostí mohou vlaky úsekem jezdit,“ popsala Pistoriusová.
První cestující by tunelem měli projet v průběhu dnešního dne. Jakmile budou jižním tubusem jezdit i osobní vlaky, bude následovat zastavení provozu na staré trati z Plzně přes Chrást do Ejpovic. Následně začne její přepojování do severního tubusu tunelu.
Provoz v železničním tunelu mezi Plzní a Ejpovicemi začíná 1380 dnů od okamžiku, kdy se razicí štít Viktorie u Kyšic poprvé zakousl do portálové stěny. Rychlíky jedoucí tunelem budou potřebovat na jízdu mezi Plzní a Rokycany 11 minut, polovinu času než dosud.