Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8
  • Úvod
  • Pro média
  • Poprvé pod zem. Nákladní vlak včera otestoval nejdelší tunel

Poprvé pod zem. Nákladní vlak včera otestoval nejdelší tunel

15. 11. 2018
zdroj: Mladá fronta DNES Kraj Plzeňský — Petr Ježek
Napsali o nás

PLZEŇ Průjezdem nákladního vlaku byl včera odpoledne zahájen provoz v nejdelším železničním tunelu v Česku. V průběhu dneška začnou jižním tubusem dlouhým 4150 metrů mezi Plzní a Kyšicemi jezdit i vlaky s cestujícími.

            Raziči postupně vybudovali dva jednokolejné tubusy vedle sebe. V severním tubusu, kterým budou vlaky jezdit od Prahy na Plzeň, bude zahájený provoz v prvních prosincových dnech. Nejpozději od 9. prosince, kdy začnou platit nové jízdní řády, už budou jezdit vlaky oběma tubusy bez omezení.

Proč provoz zahájily právě nákladní soupravy? Podle Radky Pistoriusové ze Správy železniční dopravní cesty je to obvyklý postup u nových nebo rekonstruovaných úseků tratí s novými kolejnicemi. Nákladní vlaky jedoucí maximálně rychlostí 50 kilometrů v hodině svojí jízdou laicky řečeno obrousí povrch kolejí. „Následuje přeměření traťmistry, kteří rozhodnou, jakou rychlostí mohou vlaky úsekem jezdit,“ popsala Pistoriusová.

            První cestující by tunelem měli projet v průběhu dnešního dne. Jakmile budou jižním tubusem jezdit i osobní vlaky, bude následovat zastavení provozu na staré trati z Plzně přes Chrást do Ejpovic. Následně začne její přepojování do severního tubusu tunelu.

            Provoz v železničním tunelu mezi Plzní a Ejpovicemi začíná 1380 dnů od okamžiku, kdy se razicí štít Viktorie u Kyšic poprvé zakousl do portálové stěny. Rychlíky jedoucí tunelem budou potřebovat na jízdu mezi Plzní a Rokycany 11 minut, polovinu času než dosud.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav