Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Stavba úseku z Hradce Králové do Smiřic byla zahájena

10. 10. 2018
zdroj: Dopravní noviny Infrastruktura (čtk)
Napsali o nás

DÁLNICE D11

Ředitelství silnic a dálnic ČR (ŘSD) minulý týden zahájilo výstavbu úseku dálnice D11 mezi Hradcem Králové a Smiřicemi. Silnice v délce 15,5 kilometru přijde na 2,6 miliardy Kč bez DPH a hotova by měla být v roce 2022.

Již na jaře stavbaři začali stavět sedmikilometrový úsek ze Smiřic do Jaroměře, který má být hotov do konce roku 2021.

Oba úseky jsou součástí stavby dálnice D11 od jejího současného konce v Hradci Králové na hranice s Polskem v Královci na Trutnovsku.

Dálnice z Hradce Králové ve směru na Jaroměř odvede dopravu z tranzitní silnice číslo 33 z Hradce Králové směrem na Náchod. Tato silnice patří k nejzatíženějším v Královéhradeckém kraji a její kapacita je podle silničářů zcela vyčerpána. Denně po silnici z Hradce Králové směrem na Jaroměř nyní projede až 17 000 vozidel a v roce 2040 se počítá v těchto místech se zvýšením na 28 400 až 42 250 vozidel za den.

Úsek Hradec Králové – Smiřice bude stavět sdružení vedené společností Eurovia, dalšími členy sdružení jsou firmy Metrostav a Swietelsky.

            Cena je 2,59 miliardy Kč bez DPH. Stavbaři v úseku vybudují 18 mostů, z toho 11 na dálnici a sedm nad dálnicí, o celkové délce 1168 metrů. Dále postaví dvě mimoúrovňové křižovatky a šest protihlukových stěn o celkové délce 1,3 kilometru. Navazující úsek o délce 7,15 kilometru ze Smiřic do Jaroměře staví sdružení společností Porr a Porr Bau za 1,5 miliardy Kč bez DPH.

Stavbu úseku mezi Hradcem a Smiřicemi zdržel rozklad ekologického hnutí Děti Země proti vydání stavebního povolení na osmikilometrový úsek z Hradce Králové do Předměřic nad Labem. Stavbu nakonec odblokovala dohoda, kterou 29. srpna Děti Země uzavřely s Ředitelstvím silnic a dálnic ČR. Na část z Předměřic do Smiřic ŘSD pravomocné stavební povolení mělo, Děti Země proti němu rozklad nepodaly.

Součástí dohody mezi hnutím a ŘSD je například to, že při výstavbě technická opatření zajistí ochranu dřevin a porostů zeleně v okolí stavby, které nejsou určené ke kácení. Za účasti ekologického dozoru, ke kterému byla vybrána firma NaturaServis, by měli být také ochráněni obojživelníci a plazi. ŘSD bude pravidelně měřit hlučnost na staveništi a do dvou let od zahájení výstavby ŘSD vypracuje projekt náhradní výsadby dřevin.

Zbývající úseky D11 z Jaroměře do Trutnova a z Trutnova ke státní hranici dohromady měří 40,8 kilometru. ŘSD u obou usiluje o vydání územního rozhodnutí, aby mohlo začít vykupovat pozemky. Ministr dopravy Dan Ťok letos uvedl, že až k hranicím by dálnice mohla být hotová v roce 2025.

D11 z Prahy na polské hranice se začala stavět v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových necelých 91 kilometrů. Od loňského srpna dálnice končí na okraji Hradce Králové sjezdem do části Kukleny. V Královci u Trutnova se má D11 napojit na budovanou polskou silnici S3.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav