Porota ocenila především náročnou rekonstrukci technické památky, která probíhala při plném provozu nádraží.
Rekonstrukci provedlo sdružení firem Metrostav a Prominecon. Od roku 1906, kdy zastřešení vzniklo, se víceméně neopravovalo a pořádně neudržovalo. Postupně se tak střecha pokrývala špínou a rzí, prostor ztemňovala a již dlouho nezdobila.
Při rekonstrukci byla dokonale zbavena nánosů tak, aby se odkryla její původní inženýrská krása. Obnoveny a doplněny byly secesní prvky, které ji jemně zdobí, byla vyčištěna a doplněna skla, která opět propouští na nástupiště potřebnou hojnost světla.
Oprava vyšla na zhruba 600 milionů, zhruba o pětinu více než byl původní rozpočet. Veškeré vícenáklady byly spojeny se zjištěným skutečným stavem konstrukce zastřešení oproti předpokladu projektové dokumentace.
Největší překvapení čekalo na stavbaře v severní části haly, které jde na vrub největší část vícenákladů. Zchátralost pokročila natolik, že bylo nutné měnit celé části konstrukce. Náročná byla i renovace fasádních rámů či historického zábradlí. Konstrukce z počátku 20. století prošla generální opravou vůbec poprvé. Předtím byla v 80. letech pouze natřena.
URL| https://zdopravy.cz/obrazem-rekonstruk...i-bodovala-v-soutezi-stavba-roku-17545/,