Přestože si sdružení firem staveniště převzalo už začátkem měsíce, hlavní práce na rekonstrukci komor zatím nezačaly a podle mluvčího ŘVC Jana Bukovského zatím nezačaly a ani není stanovený přesný harmonogram stavby. Organizace práce a použitá technologie je podle něj věcí zhotovitele. Správce vodních cest ale ujistil, že stavební práce lodní dopravu nepřeruší a se stavba začne co nejdříve.
„V zimě se stavět bude, nebudeme čekat až do jara, uvedl Bukovský. Definitivní je tak zatím jen termín dokončení oprav, který je stanovený na prosinec příštího roku. Bližší podrobnosti k harmonogramu a technologii stavby plánuje ŘVC oznámit až po konzultacích se stavebními firmami.
Stomilionová zakázka na modernizaci plavebních komor na Štvanici je stále největší stavební zakázkou, kterou se ŘVC v letošním roce podařilo uzavřít. Z dalších větších projektů na splavnění tuzemských řek se nepodařilo dotáhnout do konce tendr na úpravy plavební komory Hořín u Mělníka. Tuto zakázku za zhruba 200 milionů korun zadavatel začátkem října zrušil a následně vyhlásil znovu.
Dokončena zatím nebyla ani soutěž na prohrábky dna Vltavy, kvůli kterým bude možné řekou proplouvat s hlubším ponorem.