První známky pokroku už jsou vidět. Zmizelo oplocení, Metrostav obnovil chodník mezi podjezdem u nádraží a novým vstupem do staniční budovy ze Šumavské ulice, podchod pod tamní křižovatkou sice zůstává uzavřený, ale tamní výstup je alespoň nově a moderně zastřešený. Plac mezi nádražím, Šumavskou a Mikulášskou ulicí má téměř čtyři tisíce metrů čtverečních a někdy za pět let by mu měla dominovat provozní budova s doplňkovými službami pro železniční a autobusový terminál. Než se tak stane, částečně ji nahradí mobilní stánkové kontejnery jednotného vzhledu. „Uvažuje se zhruba o osmi. V květnu chci na zastupitelstvu požádat o příslušné prostředky, i s úpravami okolí by mohlo jít odhadem o deset milionů korun. Na podzim by tam kontejnery mohly stát,“ řekl Právu technický náměstek plzeňského primátora Pavel Šindelář (ODS).
Proměnou má postupně projít celé čtyřhektarové okolí křižovatky Americká–Sirková–Šumavská–Mikulášská. Přibydou přechody pro chodce, naopak stávající systém podchodů čeká zásadní redukce a pro podzemní prostor se má hledat nové využití. Tramvajové zastávky by se pak měly posunout blíže k nádraží. To je výhled, jiná zásadní změna je naopak na spadnutí. Kvůli davům chodců mířících na oba terminály už nebude Šumavská u Hamburku, tedy mezi Nádražní a Vocelovou ulicí, průjezdná pro individuální dopravu.