Přerušení železniční dopravy si vyžádala zejména rekonstrukce dvou památkově chráněných mostů přes Prokopské údolí a Dalejský potok, vznikla ale také nová zastávka v Jinonicích přímo u stanice metra a zastávky Žvahov i Stodůlky prošly kompletní rekonstrukcí. Stavební práce realizovala společnost Metrostav s náklady 63,7 milionu Kč. Investorem akce byla Správa železniční dopravní cesty.
Sekyra Group chce pozemky na Smíchově pod tratí Pražského Semmeringu. Vlaky zde deponuje i RegioJet
„Po dlouhé výluce se vrací vlaky z Hostivice na svou pravidelnou trasu přes Smíchov na pražské hlavní nádraží. V Hostivici je na ně možné přestupovat z vlaků od Rudné u Prahy, Kladna a Rakovníka i od Středokluk. Vrací se tak rychlé vlakové spojení z těchto směrů na Smíchov i na samotné hlavní nádraží v centru Prahy,“ říká ředitel ROPID Petr Tomčík.
„Velký dík patří Správě železniční dopravní cesty, že se pustila do intenzivních oprav tratí v celém Středočeském kraji, opravuje se na desítkách míst a opravovat se bude i nadále, je to veliká změna k lepšímu,“ říká radní Středočeského kraje pro oblast dopravy František Petrtýl. „Kompletní obnova Pražského Semmerignu je velmi důležitá i pro Středočechy, desítky lidí z Kladenska a západního okraje Prahy přestupují v Hostivici na tyto spoje linky S65 do centra města každý den.“
Změny poznají cestující také na zastávkách Stodůlky a Žvahov, kde se mohou opět po letech potkávat protijedoucí vlaky. Jsou tu nová nástupiště, osvětlení i informační systém pro cestující. Zbrusu nová zastávka vznikla u stanice metra Jinonice. „V místech původního nádraží Jinonice už vlaky zastavovat nebudou, zastávka se posunula mnohem blíž k metru, přímo k areálu nových kanceláří a bytů, které vyrůstají v Jinonicích místo bývalé továrny Waltrovka,“ říká Jakub Goliáš, ředitel regionálního obchodního centra ČD pro Prahu a Středočeský kraj a doplňuje: „Na své pravidelné trasy se vrací i noční vlaky z hlavního nádraží do Kladna, které teď jezdily po delší odklonové trase přes Rudnou u Prahy.“
SOUVISLOSTI Chybujících strojvedoucích přibývá. Nepozornost může mít tragické následky
Náročná rekonstrukce historických mostů na ŽvahověOba historické mosty v Hlubočepích, které prošly kompletní rekonstrukcí, pocházejí z roku 1872, měří 115 respektive 92 metrů a během uplynulých tří měsíců prošly důkladnou omlazovací kúrou, která se zatím týkala většinou pouze železničního svršku. Ten byl snesený, mostní klenby byly opraveny a sanovány. Poškozené římsové kameny byly nahrazeny a osadilo se nové ocelové zábradlí.
Na kratším mostě, který překlenuje trať ze Smíchova do Rudné u Prahy, byla vyměněna ocelová konstrukce. V dalších měsících nyní budou pokračovat injektáže zdiva opěr a pilířů či sanace trhlin ve zdivu kleneb a pilířů. Veškeré stavební práce na obou mostech skončí do poloviny příštího roku.
„Hlavním cílem rekonstrukce bylo prodloužit jejich životnost a zajistit bezpečnost železniční dopravy na nich. Pokud by se totiž oprava nerealizovala, musela by se pravděpodobně velmi brzy snížit na obou mostech rychlost,“upozornil ředitel Stavební správy západ Petr Hofhanzl.
Dvojice mostů je památkově chráněná a tak jejich rekonstrukce probíhala pod dohledem památkářů. Nicméně při přípravě projektu i při jeho realizaci se podařilo bez problémů najít společnou řeč, jedinou komplikací byl větší rozsah stavebních prací vůči původnímu plánu, což si vyžádalo prodloužení výluky o 14 dní.
URL| http://magzine.cz/na-prazskem-semmerin...-zlicin-bude-hotovy-do-konce-roku-2019/