Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8
  • Úvod
  • Pro média
  • Pražský Semmering je v polovině generální opravy: Stavbaři museli viadukty „vydlabat“

Pražský Semmering je v polovině generální opravy: Stavbaři museli viadukty „vydlabat“

16. 12. 2018
zdroj: blesk.cz
Napsali o nás

V Hlubočepích v Praze 5 je ukrytý klenot pražské železnice. Nad krajinou Prokopského údolí se tyčí dva staré viadukty, přes které již více než sto let projíždí vlaky směrem do Jinonic. V červnu na nich začala složitá rekonstrukce, kdy musely být odtěžené zásypy a vyměnit se musela ocelová nosná konstrukce. Horní část viaduktů bude 18. prosince opravená a od nového roku se začne s prací pod mosty.

Svůj název získala trať podle horské dráhy Semmering, která vede malebnou krajinou mezi Vídní a Štýrským Hradcem. Rakouský Semmering je dokonce zapsaný jako světové dědictví UNESCO. Pražský Semmering je zase chráněný jako kulturní památka.

Na most v Bubenské se vrátí osobní auta: Ještě pár let vydrží, pak půjde k zemi

Celá trať je dlouhá asi 27 kilometrů, začíná na Smíchově a končí v Jinonicích. Pasažéři na své cestě neminou ani dva výrazné viadukty, jež byly postavené mezi lety 1870 a 1872. Jihovýchodní viadukt je 115 metrů dlouhý a zhruba 23 metrů vysoký. O něco vzdálenější severozápadní viadukt je 92 metrů dlouhý a přibližně 19 metrů vysoký. Oba mosty byly již ve velmi špatném stavu, a tak rekonstrukci už nutně potřebovaly.

Generálka

Podle Vojtěcha Kostihy, mluvčího společnosti Metrostav a.s., provádí firma celkovou rekonstrukci obou mostů: „Během vlakové výluky jsou odtěžené stávající zásypy za účelem vytvoření nového hydroizolačního systému, tak aby bylo zamezeno vnikání vody a následné degradaci kamenných a cihelných kleneb. Dále je zde opravováno stávající kamenné převáženě pískovcové zábradlí s nahrazením stávajícího ocelového zábradlí, dojde k zřízení nového kolejového svršku,“ popisuje opravy.

Jihovýchodní viadukt se dočkal i nové, ocelové nosné konstrukce.

Původní totiž byla z roku 1923 a nacházela se v havarijním stavu.

Podle mluvčího práce na opravách horních částí viaduktů skončí 18. prosince a stavbaři se přesunou pod most: „Po novém roce bude narušené kamenné a cihelné zdivo proinjektováno a kompletně očištěno a přespárováno,“ popisuje další plány.

Smrtelné přikrmování zvířat: Staré rohlíky je mohou zabít, říkají odborníci…

Na rekonstrukci dohlíží i Národní památkový ústav, protože oba mosty jsou kulturními památkami. Podle Kostihy z Metrostavu však vše běží hladce, podle plánu a nezaznamenali žádnou komplikaci. Kompletní rekonstrukce má být hotová do 30. června 2019.

URL| https://www.blesk.cz/clanek/regiony-pr...-stavbari-museli-viadukty-vydlabat.html

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav