redaktor
--------------------
Chystaný krok zveřejnilo sdružení firem Eurovia cs, Metrostav a Swietelsky ve společném prohlášení.
Martin Ing. BOROVKA, předseda představenstva a generální ředitel Eurovia cs
--------------------
Po dokončeném archeologickém průzkumu je prostor budoucí stavby ve stavu, který není v souladu s uzavřenou smlouvou, na což jsme ŘSD opakovaně upozornili. Ředitelství silnic a dálnic se přitom nijak nemá k tomu, aby plochy určené pro výstavbu do potřebného stavu uvedlo.
redaktor
--------------------
Ředitelství silnic a dálnic, ale oponuje tím, že dodavatelským firmám dodali všechny podklady pro to, aby mohli staveniště převzít.
Jan KROUPA, generální ředitel ŘSD
--------------------
...zhotovitel dostal veškeré potřebné pokyny, které reagovaly na změny na staveništi, do dnešního dne je však neprovedl.
redaktor
--------------------
Sdružení firem chce také víc peněz. V prohlášení, které poskytlo, argumentuje dobou, která uplynula od podpisu smlouvy.
Karel VOLF, obchodní ředitel Metrostav a.s.
--------------------
Nečinností ŘSD, které mělo oznámit termín zahájení stavby a neučinilo tak, došlo současně k vypršení cenové nabídky na tuto stavbu. Nyní má sdružení dle smlouvy nárok na její opětovné sjednání a to tak, aby zohlednila cenový nárůst vstupních surovin a služeb za dobu, který mezitím uplynula.
Jan KROUPA, generální ředitel ŘSD
--------------------
Společnost Eurovia...se podpisem smlouvy za vysoutěženou cenu postavila...Rostoucí ceny ovlivňují úplně všechny stavební firmy. Pokud bychom dali více peněz jedné společnosti, okamžitě začnou podmínečně odstupovat od smluv firmy na dalších stavbách dálnic.
redaktor
--------------------
Ministr dopravy Dan Ťok svolal schůzku ředitele ŘSD i Eurovie cs. Stavba v délce 15,5 kilometru začala v říjnu minulého roku. Měla být hotová do roku 2022 a stát 2,59 miliardy korun bez DPH.