Stavební firmy zatím rekonstruovaly 90 kilometrů páteřní dálnice a ještě jim zbývá sedmdesát. Situaci nově nejvíc komplikuje roztržka ŘSD a konsorcia firem Geosan, italské Toto Costruzioni Generali a kazašské SP Sine Midas Stroy. Konsorcium nesplnilo termín a v prosinci od smlouvy s ŘSD odstoupilo. Práce na úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, tak budou nejméně několik měsíců stát.
„Na uvedený úsek D1 musí Ředitelství silnic a dálnic vypsat vypsat nový regulérní tendr. Problém bude s předáním rozpracované stavby a vymezení odpovědností,“ komentoval situaci tiskový mluvčí skupiny Metrostav Vojtěch Kostiha.
Podle zdroje deníku E15 obeznámeného se situací musí na rozestavěném úseku D1 proběhnout inventarizace, aby se zjistilo, kolik se ve skutečnosti prostavělo. „Ředitelství silnic a dálnic se bude muset dohodnout s Geosanem na rozsahu již provedených prací, poté nedodělané práce někomu zadat. Navíc kvůli růstu cen bude nedodělaný úsek nejspíš dražší než byla původní cena celého úseku,“ říká k dalším možným průtahům zdroj, který si nepřál být jmenován. Původně byl úsek vysoutěžený česko-italsko-kazaškým konsorciem za 1,75 miliardy. Termín obnovení výstavby si žádný z oslovených odborníků netroufl odhadnout.
Možné komplikace připouští i mluvčí ŘSD Jan Rýdl, který tisk uvedl, že stále platí zásada nemodernizovat zároveň dva na sebe navazující úseky. „Vzhledem ke skluzu u Humpolce se ale tato zásada dostává do rizika,“ řekl.
URL| https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-lo...umpolce-se-navic-muze-prodrazit-1354961