Společnost to uvedla ve svém zpravodaji s tím, že letos budou probíhat injektáže zdiva opěr a pilířů a sanace trhlin ve zdivu kleneb a pilířů...
Poslední tři měsíce loňského roku probíhala rekonstrukce železniční tratě Pražského Semmeringu, respektive tratě spojující Smíchov a Hostivice. Stavbaři kromě samotných viaduktů zrekonstruovali ale i železniční svršek. Ten byl snesený, mostní klenby byly z rubové strany opraveny, sanovány a byla provedena nová hydroizolace včetně odvodnění. Bylo tak zamezeno vnikání vody a degradaci kamenných a cihelných kleneb. Ještě koncem loňského roku proběhla na kratším mostě zatěžovací zkouška nové ocelové konstrukce.
"Uskutečnila se za pomoci kolejového jeřábu EDK 750 s přívěsným vozíkem za účelem ověření bezpečnosti a chování mostu pod zátěží. Zatěžovací zkouška ověřila a potvrdila správné chování konstrukce z hlediska pružných i trvalých průhybů," řekl stavbyvedoucí Roman Šimáček z divize 5 Metrostavu. V dalších měsících budou pokračovat injektáže zdiva opěr a pilířů či sanace trhlin ve zdivu kleneb a pilířů. Veškeré stavební práce na obou mostech skončí do poloviny příštího roku.