„Akce proběhla v noci z pondělí na úterý a z úterý na středu, kdy byly částečné výluky zhruba mezi půlnocí a půl pátou ráno. Nejprve se bourala opěrná zeď a druhou noc proběhl zbytek prací. Během obou dní byla vedlejší trať průjezdná,“ uvedl mluvčí Metrostavu Vojtěch Kostiha.
V Praze vzniká první čtyřkolejná trať v zemi, která uleví úsekům, které již nestačí intenzitě dopravy. Téměř sedm kilometrů dlouhý úsek přinese změny nejen v dálkové železniční dopravě, ale i v příměstské. Díky narovnání tratě, které zkrátí koleje o 232 metrů, a díky zvýšení rychlosti na trati na 120 km/h se sníží doba jízdy až o tři minuty.
V rámci projektu bude kompletně rekonstruováno nádraží Vršovice a vzniknou dvě nové zastávky, Praha – Eden a Praha – Zahradní Město. Kvůli výstavbě čtyřkolejného koridoru bude zrušena dvojkolejná trať ve Strašnicích, která vede přes obytnou zástavbu. Vlaková zastávka Praha – Strašnice tak bude zrušena. Přípravné práce začaly na jaře 2018, hotovo by mělo být v říjnu 2021.