Ukládání jednotlivých segmentů představovalo náročnou logistickou operaci. Celkem 735 metrů ocelové konstrukce o šířce zhruba čtyři metry bylo přepraveno z dílen v jižním Norsku pomocí jednoho z největších pontonů na světě, Boa Barge 33, pomocí nějž například Norové v únoru vyzvedli potopenou fregatu KNM Helge Ingstad.
“Na pontonu bylo naskládáno osm různě dlouhých segmentů, nejdelší z nich měřil 138 metrů a vážil 620 tun. Další výzvou pak byl zdvih těchto segmentů na pilíře, které jsou až 40 metrů vysoké, tady zhruba jako pražský Nuselský most. K tomu byla použita speciální jeřábová loď HLV Uglen,” uvedl šéf mostařského týmu Robert Brož. Poslední dva segmenty musely být zdviženy z pevniny, nad jedinou silnicí vedoucí na Hitru.
“V následujících měsících bude norský subdodavetel Aker Solutions svařovat jednotlivé segmenty k sobě, abychom pak pokračovali s betonováním mostovky. Otevření stavby očekáváme dle plánu, tedy na podzim příštího roku“ uvedl výrobní náměstek divize 5 Metrostavu Alexandr Tvrz.
Již v dubnu dokončil tunelářský tým Metrostavu ražbu druhého tunelu na uvedeném projektu, který je douhý více než 2600 metrů.