Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8
  • Úvod
  • Pro média
  • Ocelová mostní konstrukce se po centimetrech posouvala přes Labe

Ocelová mostní konstrukce se po centimetrech posouvala přes Labe

29. 1. 2020
zdroj: pardubice.cz
Napsali o nás

Valy u Přelouče – V pondělí 27.1. se uskutečnil již druhý výsun ocelové nosné konstrukce na stavbě mostu mezi Valy a Mělicemi u Přelouče.

Tento krok se stal nezbytnou součástí pro zprovoznění nového mostu přes řeku Labe. Doposud využívaný most typu Bailey dosloužil a bylo jej třeba nahradit mostem novým. Na náklady stavby dosahující 258 milionů korun včetně DPH přispěje i Pardubický kraj.

Náměstek hejtmana Pardubického kraje Michal Kortyš zodpovědný za dopravu sdělil: „Po vysunutí prvního taktu ocelové mostovky v délce 62 m, jež se uskutečnilo v prosinci, můžeme v těchto dnech spatřit vysunutí taktu druhého a to do délky 82 m. Montáž závěrečné části je plánovaná přibližně koncem února. Poté budou probíhat další pracovní úkony tak, aby most byl připraven k dopravnímu využití již letos v červnu.“

Při pondělním výsuvu se do pohybu dala ocelová kostra mostu o váze 403 t, na které je uloženo betonové bednění vážící 40 t. Celkem bylo tak manipulováno nad řekou s břemenem o celkové hmotnosti 443 t, a to po jednotlivých centimetrech. Po samotném výsuvu je dalším krokem montáž ocelové nosné konstrukce.

Během únorového osazování třetí části se ocelová mostovka v hlavním poli sama nevynese a bez dočasných podpor v řece by se zhroutila. Tento stav bude změněn namontováním oblouku a svislých táhel v hlavním poli přes Labe. Tím bude dokončen přerod konstrukce v Langerův trám, což bude mít za následek vlastní samonosnost mostu.

„Zhotovitel SMP – METROSTAV by měl celé dílo dokončit do června letošního roku. Do té doby je třeba vybudování silničních násypů na obou březích, a to společně s veškerými věcmi, které jsou nedílnou součástí samotné stavby. Tím je myšlena úprava komunikace včetně chodníků a opěrných zdí, zavedení veřejného osvětlení po celé délce mostu, ale i na obou březích, a další nezbytné úpravy. Celkové náklady se budou pohybovat přibližně kolem 258 milionů. Většinu z této částky uhradí Ředitelství vodních cest a částečně i Pardubický kraj. Ten se podílí částkou přesahující 50 milionů“, dodal náměstek hejtmana Michal Kortyš.

V současné době jsou Mělice a Valy spojovány provizorní lávkou, která byla vybudována náhradou za plánovaný přívoz. Pro občany Valů a Mělic je to výrazně komfortnější řešení fungující 24 hodin denně, bez čekání na lodičku.

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav