Oba tunelové portály vzniknou v typické severské pustině. K Arnarfjörður jsou cesty v zimním období uzavřené a investor je otevírá jen jednou měsíčně. Místní lidé tunely potřebují, aby měli rychlé a bezpečné spojení svých obcí v každém ročním období. „Věříme, že geologické podmínky budou pro ražby příznivější, než u předchozích tunelů. Předpokládáme, že stavbu zahájíme už letos v květnu a skončíme v září 2020,“ říká ing. Aleš Gothard, který nabídku na projekt připravoval.
Tunel Dýrafjörður je jedním z mnoha projektů Metrostavu v severských zemích. Pracovníci největší české stavební firmy mají za sebou nejen dvě podzemní stavby na Islandu, ale také řadu projektů ve Finsku, Švédsku a Norsku. Metrostavu se v severských zemích daří i navzdory velmi tvrdé konkurenci a náročným geologickým podmínkám. Na předchozích projektech se čeští raziči potýkali s extrémními klimatickými podmínkami, obtížnou logistikou v odlehlých oblastech nebo extrémními přítoky ledové vody do raženého tunelu.
Další informace poskytne:
Ing. Vojtěch Kostiha, MBA
tiskový mluvčí Metrostav a.s.
Telefon: 266 019 715
E-mail: vojtech.kostiha@metrostav.cz