„Odpoledne jsme odmontovali zábradlí na nadjezdech, navezli jsme pod ně zeminu a recyklát jako podklad pro demolici. Dále jsme zahájili přípravné práce pro výsuv provizorního mostu. V 19:00 jsme uzavřeli dálnici v obou směrech, demontovali jsme svodidla a rozhrnuli jsme podkladový polštář pro umístění demolovaných nadjezdů. Následovalo samotné snesení mostních konstrukcí a demolice. Potom jsme vyčistili jízdní pásy a zpětně namontovali svodidla, aby Policie ČR mohla co nejdříve dát pokyn pro obnovení provozu. Souběžně jsme vysunuli provizorní most a demontovali střední provizorní stojku. Tato klíčová fáze výstavby pro nás byla velmi náročná na koordinaci prací, na druhou stranu řidiči určitě ocenili, že se to všechno odehrálo během jediné uzavírky,“ říká Jiří Zapadlo, vedoucí projektu z Metrostavu.
Modernizace úseku 23 začala v březnu jako poslední z letos probíhajících staveb na D1, kterých je celkově sedm. Kromě snesení nadjezdů probíhají v dubnu přípravné práce a provizorní rozšíření vozovky. Na začátku května bude následovat demolice zbývajících dvou nadjezdů a následně začne modernizace středního dělicího pásu.
Úsek 23 dálnice D1 mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi měří 10,3 km a patří k těm nejvíce poškozeným. Vždyť původní cementobetonový kryt letos slaví už 50. narozeniny! Cílem projektu je rozšířit stávající komunikaci a kompletně rekonstruovat její povrch, dálniční most, nadjezdy a další objekty. Součástí stavby je také vybudování dvou zcela nových nadchodů pro zvěř. Veškeré nové mostní konstrukce jsou přitom dimenzovány tak, aby umožnily případné rozšíření dálnice o další jízdní pruh v každém směru. Zakázku za více než 1,7 miliard korun realizuje společnost Metrostav.
Kontaktní údaje
Vojtěch Kostiha
tiskový mluvčí Skupiny Metrostav
Metrostav a.s. Koželužská 2450/4 180 00 Praha 8
T 266 019 715, M 606 629 225
vojtech.kostiha@metrostav.cz,
www.metrostav.cz