„Jsem rád, že se nám podařilo tuto náročnou operaci zvládnout bez větších komplikací. Nyní vypustíme celou plavební komoru a dostrojíme vrata do finální podoby. Suché zkoušky vrat by měly začít na přelomu května a června. Potom už bychom měli uvést komoru do provizorního tříměsíčního provozu,“ řekl Jan Prokeš, vedoucí projektu z Metrostavu.
„Vrata jsou srdcem každé plavební komory a jejich demontáží v červenci loňského roku začala modernizace zdymadla, které přes více než 100 lety zajistilo celoroční splavnost Vltavy. S novými vraty se do rozšířené komory vrátí plavba rozšířená o moderní velké osobní lodě evropských parametrů i lodě s kontejnery,“ dodal zástupce ředitele Ředitelství vodních cest Jan Bukovský.
Stavba s názvem Úprava ohlaví Plavební komory Hořín umožní vyšším lodím doplout od soutoku Vltavy a Labe až do Prahy a v lokalitě u Mělníka překonat rozdíl hladin až 8,5 m. Zhotovitelem modernizace je společnost Metrostav a investorem Ředitelství vodních cest. Investice dosahuje 360 milionů korun. Celá modernizace 10 kilometrů dlouhého plavebního kanálu Vraňany-Hořín vyjde asi na 2 miliardy korun a první vyšší lodě by po něm mohly proplout příští rok na jaře.
Kontaktní údaje
Vojtěch Kostiha
tiskový mluvčí Skupiny Metrostav
Metrostav a.s. Koželužská 2450/4 180 00 Praha 8
T 266 019 715, M 606 629 225
vojtech.kostiha@metrostav.cz,
www.metrostav.cz