„Za normálních okolností se tyto demolice provádějí při víkendových uzavírkách. Po dohodě s ŘSD jsme však akci uspíšili, abychom využili mírného svátečního provozu. Pro řidiče je navíc komfortní, že objízdná trasa vede v tomto případě takřka paralelně s uzavřeným úsekem,“ Jiří Zapadlo, vedoucí projektu z Metrostavu a dodává: „Ke třem sneseným nadjezdům v polovině dubna jsme nyní přidali další dva. Celkem jsme jich tedy zvládli za dva týdny pět! Tolik mostů jsem za tak krátké období ještě nezboural.“
Demolice bude provádět 15 bagrů s hydraulickými nůžkami a kladivy a na 70 pracovníků. Na odvezení přibližně 350 kubíků betonu z každého mostu by mělo stačit 10 nákladních aut. Předrcený materiál bude následně použit na zásypy při rekonstrukci.
Modernizace úseku 23 začala v březnu jako poslední z letos probíhajících staveb na D1, kterých je celkově sedm. Kromě snesení pěti nadjezdů zahrnovaly dosud odvedené přípravné práce provizorní opravy před stavbou a rozšíření vozovky. V následujících dnech začne modernizace středního dělicího pásu.
Úsek 23 dálnice D1 mezi Devíti kříži a Ostrovačicemi měří 10,3 km a patří k těm nejvíce poškozeným. Vždyť původní cementobetonový kryt letos slaví už 50. narozeniny! Cílem projektu je rozšířit stávající komunikaci a kompletně rekonstruovat její povrch, dálniční most, nadjezdy a další objekty. Součástí stavby je také vybudování dvou zcela nových nadchodů pro zvěř. Veškeré nové mostní konstrukce jsou přitom dimenzovány tak, aby umožnily případné rozšíření dálnice o další jízdní pruh v každém směru. Zakázku za více než 1,7 miliard korun realizuje společnost Metrostav.
Kontaktní údaje
Vojtěch Kostiha
tiskový mluvčí Skupiny Metrostav
Metrostav a.s. Koželužská 2450/4 180 00 Praha 8
T 266 019 715, M 606 629 225
vojtech.kostiha@metrostav.cz,
www.metrostav.cz