Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8
  • Úvod
  • Pro média
  • Metrostav Infrastructure zprovoznil na D1 dva nadjezdy a o víkendu zbourá provizorní most

Metrostav Infrastructure zprovoznil na D1 dva nadjezdy a o víkendu zbourá provizorní most

9. 11. 2020
Tisková zpráva

D1, EXIT 168 Devět křížů / EXIT 178 Ostrovačice, 10. listopadu 2020

Na jaře bourání, na podzim otevírání. Takový příběh mají letos dva nadjezdy na dálnici D1 mezi exity 168 Devět křížů a 178 Ostrovačice. Zatímco v dubnu stavaři Metrostavu Infrastructure a.s. snesli v rekordním tempu pět nadjezdů, dnes uvedli na stejných místech dva nové opět do provozu. Zbývající tři mosty přes dálnici v úseku 23 dokončí v příštím roce. 

„Zbourat most je vždy o dost rychlejší než ho postavit – připomínám, že  na přelomu dubna a května jsme za pouhé dvě víkendové noční uzavírky snesli pět nadjezdů a jeden provizorní most vysunuli! Na druhou stranu letos se naši kluci na dálnici D1 přes léto opravdu činili a díky tomu jsme stihli postavit dva nové nadjezdy již za necelých 7 měsíců. Všechny jsou dvoupolové, mají prefabrikované nosníky a monolitickou nosnou konstrukci,“ řekl Jiří Zapadlo, vedoucí projektu ze společnosti Metrostav Infrastructure a.s.

O nadcházejícím víkendu naváže na zprovoznění nadjezdů demontáž mostního provizoria mezi Domašovem a Javůrkem. Dálnice D1 bude v obou směrech uzavřena od soboty 14. listopadu 18:00 hod do neděle 15. listopadu 8:00 hod. Před a po uzavírce bude navíc provoz obousměrně zúžen do jednoho pruhu po dobu šesti hodin. „Termín demontáže jsme po dohodě s ŘSD zvolili s ohledem na předpokládaný mírnější víkendový provoz. Zároveň chceme využít celkové uzavírky k montáži prefabrikovaných nosníků na jednom z dalších nadjezdů,“ upřesňuje Jiří Zapadlo.

Do konce roku stihnou stavaři Metrostavu Infrastructure a.s. ještě přípravné práce na budování dvou tzv. ekoduktů, nadchodů pro zvěř. V příštím roce přijde na řadu dokončení zbývajících tří nadjezdů a především dlouho očekávaná modernizace pravého a levého jízdního pásu. Vždyť tento úsek o délce 10,3 km má cementobetonový kryt ještě ze 70. let, a patří tak k těm nejvíce poškozeným na celé D1!

Cílem projektu s názvem Modernizace v úseku Mirošovice–Kývalka Dálnice D1 úsek 23, EXIT 168 Devět křížů – EXIT 178 Ostrovačice je rozšířit stávající komunikaci a kompletně rekonstruovat její povrch, nadjezdy a další objekty. Veškeré nové mostní konstrukce jsou přitom dimenzovány tak, aby umožnily případné rozšíření dálnice o další jízdní pruh v každém směru. Zakázku za více než 1,7 miliard korun realizuje pro Ředitelství silnic a dálnic společnost Metrostav Infrastructure a.s..

Kontaktní údaje

Vojtěch Kostiha
tiskový mluvčí Skupiny Metrostav
Metrostav a.s. Koželužská 2450/4 180 00 Praha 8
T 266 019 715, M 606 629 225
vojtech.kostiha@metrostav.cz

y8m6tjqxvuhoedpd8arp.jpgnfgjctvl2kuct1fh4vef.jpgklxbdbnvl3uzxdxvddfz.jpgjgvgwev01isrulwxw5hr.jpg

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav