Rekonstrukce vozovny probíhala za plného provozu, kdy muselo zůstat k dispozici i servisní zázemí, a trvala 29 měsíců. Původní projekt počítal s realizační dobou tří let, z důvodu čerpání dotací ale bylo nutné harmonogram téměř o rok zkrátit. To vše si vyžádalo náročnou etapizaci výstavby a precizní koordinaci všech činností, kdy „…každá činnost byla podmíněna, navazovala na aktivitu v jiném objektu na druhé straně areálu nebo ji ovlivňovala,“ uvedl Michal Tulpa, vedoucí projektu, v rozhovoru pro časopis KONSTRUKCE.
Nová vozovna nyní nabízí kvalitní zázemí pro zaměstnance, automatickou myčku využívající také dešťovou vodu, moderní podúrovňový soustruh na obrábění ojetých kol tramvají nebo průjezdné haly pro odstav tramvají o délce 124 metrů, ve kterých je možné nově odstavit 52 vozů o délce 33 metrů a 7 vozů o délce 15 metrů. Celá vozovna je navíc navržena v konceptu modrozelené infrastruktury, který je založen na principu odpovědného nakládání s dešťovou vodou. Do tohoto konceptu je zahrnuta i zelená střecha o výměře cca 13,5 tisíce metrů čtverečních, již zmíněná myčka a také závlahový systém pro zalévání svislých ozeleněných částí budov. Nová vozovna přispěje nejen k lepší údržbě tramvají a celkovému provozu plzeňské městské veřejné dopravy, ale také pomůže zlepšit klima a životní podmínky pro obyvatele zástavby v okolí areálu.
Podívejte se na video z hotové stavby.
Foto: Archiv PMDP a Metrostav