Stavba dále vyniká ekologickým přístupem při výrobě a dodávkách betonu. „Staveniště zásobovaly dvě naše říční betonárny, které jako jediné v ČR využívají k zavážení kameniva lodní dopravu. Vzhledem k tomu, že monolitická konstrukce včetně základů spolykala téměř devět tisíc kubíků betonu, odhaduji, že tímto způsobem se nám podařilo ‚odečíst‘ z pražských silnic odhadem 650 nákladních aut. Do podkladního betonu jsme navíc použili tzv. ecocrete, což je zelený beton obsahující recyklované kamenivo,“ říká Jakub Šimáček, ředitel subdodavatelské společnosti TBG Metrostav.
„Výstavba je náročná zejména kvůli koordinaci velkého množství subdodavatelů, nedostatku místa a komplikované logistice. Na druhou stranu v centru Prahy už jsme toho stavěli hodně, takže jsme mohli využít spoustu zkušeností z minulých projektů. Ostatně v Hybernské jsme pracovali i s některými již důvěrně známými speciálními technologiemi určenými pro městské prostředí. Například k eliminaci hluku od projíždějících vlaků jsme použili vibroizolační rohože, které naši kolegové uplatnili třeba při stavbě Masaryk Centre I.,“ prozrazuje vedoucí projektu Radek Čermák z Metrostavu.
Sedmipodlažní hotel nabídne téměř 400 pokojů, komerční prostory v přízemí, podzemní garáže a rozlehlé průchozí atrium uprostřed budovy. Nejvyšší sedmé podlaží bude zahrnovat jídelnu, kuchyň a technologické zázemí.
Projekt je funkční součástí nové čtvrti, která se rodí v oblasti Masarykova nádraží. Díky přímé návaznosti na budoucí nové zastřešení kolejiště vznikne propojený prostor s lepší prostupností a například i vítaná zkratka na hlavní nádraží. Mezi kolejištěm a dostavěným blokem vznikne nová obytná ulice, zajišťující též přístup k Národnímu technickému muzeu. Okna na východní straně hotelu budou kvůli blízkosti magistrály speciálně upravena a zabudována tak, aby splňovala vysoké požadavky na akustickou neprůzvučnost..
„Budova hotelu v ulici Hybernská je další významnou etapou revitalizace oblasti Masaryčky. Těší nás možnost navracet život do tak historicky významné lokality. Samotná konstrukce objektu je tvarově velmi specifická. Respektuje složité základové podmínky se záměrem zachovat historické objekty pod úrovní základové desky – barokní bastion, gotické hradby včetně Horské brány a odlehčovací kanál hradební stoky z devatenáctého století. Oceňujeme flexibilitu a nasazení týmu pod vedením Radka Čermáka při realizaci takto náročné stavby,“ sdělil Vladimír Hejna z Penta Real Estate.
Investorem projektu je developerská společnost Penta Real Estate. Nová budova roste na brownfieldu mezi kolejištěm a ulicí Hybernská. Podle harmonogramu výstavby by měl být hotel otevřen na začátku příštího roku.
Kontaktní údaje
Radim Mana
tiskový mluvčí Skupiny Metrostav
Koželužská 2450/4, 180 00 Praha 8
T 266 019 715, M 601 110 376
radim.mana@metrostav.cz