Metrostav podepsal smlouvu na výstavbu silnice S7 v Polsku

  • 06. 11. 2015 | zdroj: Stavebnictví Aktuality
  • Zpráva

Smlouvu na výstavbu dvacetikilometrového úseku rychlostní komunikace S7 Gdaňsk (Polsko) za 9 mld. Kč podepsali začátkem října zástupci firmy Metrostav a.s. a GDDKiA (obdoba Ředitelství silnic a dálnic).
Největší česká stavební firma nabídla ve výběrovém řízení, jehož se účastnilo celkem deset uchazečů, nejlepší cenové i termínové podmínky, ale také záruku za dílo. Projekt by měl být hotov do října 2018.
V neposlední řadě mělo vliv na vítězství v tendru dobré jméno firmy, které získala na předchozích stavbách u našich severních sousedů. Těmi byly např. výstavba protipovodňových opatření na Kladské Nise, most v Chelmeku, ale zejména rekonstrukce pětikilometrového silničního průtahu S8 Varšavou včetně mostu generála Stefana Grota-Roweckiego.
Společný česko-polský tým řídil Ing. Radim Čáp, který povede i novou stavbu v Pomořansku. „Jsem přesvědčen, že jako společnost s rozsáhlými zkušenostmi v budování silniční infrastruktury zvládneme práce bez závažnějších problémů a podle plánu. Hlavním cílem tohoto projektu je zlepšit komfort a bezpečnost dopravy pomocí výstavby čtyřproudové rychlostní komunikace. Hlavní trasa o délce 20,5 km je převážně vedena přes neúnosné podloží tvořené deltou Visly. Součástí projektu je kilometrový most přes Vislu v hodnotě přibližně 1,1 mld. Kč a jedenáct různých technologií zlepšování podloží v hodnotě zhruba 4 mld. Kč,“ zdůrazňuje Ing. Čáp.
Vzhledem k tomu, že firma usiluje o další zakázky v této zemi, založila v ní dceřinou společnost, která se jmenuje Metrostav Polska Spolka Akcyjna a jejím ředitelem je právě Radim Čáp. Jejím prvním projektem by měla být rekonstrukce silnice Marsa-Žolnierska ve Varšavě za miliardu korun, kde nabídla nejlepší podmínky.
Generální ředitel českého stavebního lídra Ing. Pavel Pilát zdůrazňuje: „Tuzemský trh byl v minulých šesti letech v destrukci. Abychom udrželi dlouhé roky budované odborné týmy, byli jsme nuceni hledat příležitosti v cizině. I když je stavařina těžko exportovatelná, představují v současnosti tržby Metrostavu v zahraničí (bez dceřiných společností) již více než 20 % celkových výkonů. Pracujeme nebo jsme v nedávné minulosti pracovali na Islandu, v Norsku, ve Finsku, Bělorusku, na Slovensku a dalších zemích.
Zatím nejnovějším výsledkem expanze do zahraničí je založení Metrostav Ankara Insaat Taahhüt Sanayi Ve Ticaret Anonim Sirketi, což je celý název společného podniku, který firma založila v Turecku s tamní firmou Ankara Insaat.