Ředitelství silnic a dálnic provedlo o víkendu úspěšnou demolici dvou nadjezdů nad dálnicí D1

  • 22. 03. 2016 | zdroj: Parlamentní listy
  • Zpráva

Ředitelství silnic a dálnic provedlo v noci ze soboty 19. 3. na neděli 20. 3. úspěšnou demolici dvou nadjezdů nad dálnici D1. Stanovený časový harmonogram byl dodržen.

“Přestože ještě nebyla ukončena zimní sezóna, v současné době probíhá již modernizace D1 na celkem čtyřech úsecích. Stěžejní je pro nás rychlé dokončení celé modernizace. Vzhledem k tomu, že naše meteorologické modely předpovídaly mírný konec zimy, rozhodli jsme se zahájit práce již takto brzy. Během letošního roku pak zahájíme modernizaci na dalších čtyřech úsecích. Na dvou úsecích (Hvězdonicemi - Ostředek, Ostrovačice - Kývalka) bude modernizace letos dokončena“, konstatoval generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Při bourání nadjezdů nasadila firma Metrostav 11 těžkých 30tunových pásových bagrů vystrojených bouracími kladivy a štípacími nůžkami, 2 těžké kolové 20tunové bagry, 10 nákladních aut, 2 nakladače a 40 pracovníků.

Vedení dopravy EXIT 49 Psáře - EXIT 56 Soutice:

od 20. 3. 2016, 11:00 hod. do 25. 3. 2016

Doprava ve směru Praha bude v km cca 56,6 - 48,1 vedena ve dvou provizorních jízdních pruzích v pravé části pásu. Doprava ve směru Brno bude v km cca 47,9 - 53,4 vedena ve dvou provizorních jízdních pruzích v protisměrném pásu (režim 2+2, směry oddělené dočasným svodidlem).

Na MÚK Psáře (EXIT 49) nebude umožněn sjezd ve směru Praha - Psáře a nájezd ve směru Psáře - Brno. Objízdné trasy budou vyznačeny. Odpočívka Střechov (km cca 52,0 vpravo) bude uzavřena.

od 25. 3. 2016, 12:00 hod. do 28. 3. 2016

Doprava ve směru Brno bude v km cca 47,9 - 56,8 vedena v jednom provizorním jízdním pruhu.

25. 3. 2016

Doprava ve směru Praha bude v km cca 56,8 - 48,1 vedena v jednom provizorním jízdním pruhu v pravé části pásu.

od 28. 3. 2016 do 30. 6. 2016

Doprava ve směru Brno bude v km cca 47,9 - 56,8 vedena ve dvou provizorních jízdních pruzích v pravé části pásu.

od 25. 3. 2016 do 30. 6. 2016

Doprava ve směru Praha bude v km cca 56,8 - 48,1 vedena ve dvou provizorních jízdních pruzích v pravé části pásu.

Firma Metrostav pokračuje v modernizaci rychlým tempem i mezi Hvězdonicemi a Ostředkem. Stavbaři za momentálních příznivých podmínek na stavbě pracují v 12hodinových směnách sedm dní v týdnu. Veřejný provoz po většinu času modernizace probíhá v režimu 2+2 jízdní pruhy. Zhotovitel nasadil na práci nejmodernější techniku a na stavbě využije i nejnovější mobilní betonárnu.

Vedení dopravy EXIT 29 Hvězdonice - EXIT34 Ostředek

od 11. 3. 2016 do 15. 7. 2016

Doprava ve směru Brno je v km cca 28,4 - 34,4 vedena ve dvou provizorních jízdních pruzích.

Doprava ve směru Praha je v km cca 34,3 - 28,8 vedena ve dvou provizorních jízdních pruzích v protisměrném pásu (režim 2+2, oddělení směru pomocí dočasného svodidla).

Na MÚK Hvězdonice není umožněn sjezd ve směru Brno - Hvězdonice a na MÚK Ostředek nebude umožněn nájezd ve směru Ostředek - Praha.

Shrnutí modernizace

Úseky uvedené do provozu:

úsek 05, EXIT 41 Šternov - EXIT 49 Psáře

úsek 09, EXIT 66 Loket - EXIT 75 Hořice

úsek 14, EXIT 104 Větrný Jeníkov - EXIT 112 Jihlava

úsek 21, EXIT 153 Lhotka - EXIT 162 Velká Bíteš

Úseky v realizaci:

úsek 03, EXIT 29 Hvězdonice - EXIT 34 Ostředek

úsek 06, EXIT 49 Psáře - EXIT 56 Soutice

úsek 18, EXIT 134 Měřín - EXIT 141 Velké Meziříčí, západ

úsek 25, EXIT 178 Ostrovačice - EXIT 182 Kývalka

Úseky s předpokládaným zahájením v roce 2016:

úsek 10, EXIT 75 Hořice - EXIT 81 Koberovice

úsek 12, EXIT 90 Humpolec - EXIT 104 Větrný Jeníkov

úsek 15, EXIT 112 Jihlava - EXIT 119 Velký Beranov

úsek 22, EXIT 162 Velká Bíteš - EXIT 168 Devět křížů

Řidiči, kteří se chystají na dálnici D1, mohou informace o situaci na dálnici D1 čerpat z následujících zdrojů:

- Informace o dopravě, včetně kamer, na dálnici D1 na http://www.dopravniinfo.cz

- Informace o modernizaci dálnice D1 na http://www.novaD1.cz

Sociální síť Facebook: https://www.facebook.com/rsdreditelstvisilnicadalnic

Ke stažení

Objízdné trasy na D1 19. 3. - 20. 3. 2016.pdf