Nejžádanější zaměstnavatelé pro studenty podle oborů v roce 2016

  • 24. 11. 2016 | zdroj: Hospodářské noviny Příloha - ProByznys - Žebříčky Tomáš Rašner
  • Napsali o nás
Pro české studenty ekonomických a IT oborů je největším lákadlem tradičně americký Google a u technických boduje domácí Škoda Auto. Novinkou je vítězství České televize u vysokoškoláků z humanitních oborů a první místo soudů, kde by nejraději pracovali mladí právníci. Firmy se musí umět prodat V žebříčcích firem, které si studenti nejvíce spojují s přátelským, kreativním a dynamickým pracovním prostředím, vyhrála letos Kofola, Google, Socialbakers a neziskovky Greenpeace a Člověk v tísni. Proč mladí lidé vnímají právě tyto firmy a organizace jako přátelské a dynamické? Co dělají dobře? Co se týká Kofoly nebo Red Bullu, jejich hlavní zbraní je samozřejmě skvělý produkt (love brand) a mimořádně úspěšný produktový marketing. Tito zaměstnavatelé jsou vnímáni prakticky stejně jako jejich hlavní produkt. V případě mladého a přátelského image je to dobře, z jiného pohledu to však může mít své nevýhody. Zajímavý případ v žebříčku představují dvě mladé banky: mBank a Air Bank. Opět krásný výsledek promyšleného marketingu s jasným cílem – omladit a zlidštit jinak poněkud strnulý bankovní sektor. Kreativní a dynamické pracovní prostředí je často spojováno s firmami, které jsou mimořádně rostoucí a jsou zastupovány inspirativními lídry s vizí. To jsou například Socialbakers nebo Rockaway. Nicméně realita nemusí být rozhodující. Hlavní roli hraje schopnost prezentovat se navenek. Především u studentů humanitních oborů je v poslední době žádaný i neziskový sektor. Průzkum ukázal, že by v této oblasti chtělo pracovat dokonce více byznysových studentů než pro jakoukoliv z komerčních bank. Greenpeace a Člověk v tísni pak představují kariérní alternativu pro ty, jejichž hlavní motivací je konat dobro. Jak tedy mají firmy dát najevo, že jsou přátelské a dynamické? Jestli je značka vnímána jako „cool“, je otázkou emoce. Je to komplexní pocit, který se nám utváří v hlavě při každém setkání s daným brandem. Těžko jde sdělit pár větami v klasickém pracovním inzerátu. Firmy se musí umět kandidátům „prodat“. Na začátku by měly najít svoji unikátnost a mít jasno v tom, proč by měl někdo chtít pracovat u nich, a ne u jejich konkurentů. Mladé talenty pak nejvíce zajímá firemní kultura, pracovní prostředí a lidé ve firmě. Ideální je tento obsah prezentovat multimediálně: pomocí krásných fotek, videí, příběhů, jež se dají propagovat různými kanály. Nejpopulárnější zaměstnavatelé pro studenty technických oborů 1 ŠKODA AUTO 2 SIEMENS 3 HONEYWELL 4 ČEZ 5 METROSTAV 6 GOOGLE 7 SKANSKA 8 ŠKODA TRANSPORTATION 9 BOSCH 10 ABB ZDROJ: UNIVERSUM Nejpopulárnější zaměstnavatelé pro studenty IT oborů 1 GOOGLE 2 MICROSOFT 3 IBM 4 SEZNAM.CZ 5 RED HAT 6 ORACLE 7 CISCO SYSTEMS 8 ESET SOFTWARE 9 AVAST SOFTWARE 10 ŠKODA AUTO ... 90 METROSTAV ZDROJ: UNIVERSUM