SŽDC vybrala vítěze dvou miliardových zakázek na železnici v Praze

  • 28. 02. 2017 | zdroj: ekonomika.iDNES.cz str. 0 Doprava iDNES.cz, Jan Sůra Správa železniční dopravní cesty
  • Zpráva

Správa železniční dopravní cesty uzavřela dva největší tendry za poslední dobu na modernizaci tratí v Praze. Původně zrušená soutěž na trať z Prahy-Hostivaře k jižním portálům vinohradských tunelů ale vyjde dráž, než za kolik mohla SŽDC smlouvu uzavřít loni v létě.

Výsledky zadávacího řízení oznámila v úterý Správa železniční dopravní cesty. Nejsledovanější zakázkou byl především tendr za 3,6 miliardy korun na další modernizaci třetího koridoru mezi vinohradskými tunely a železniční stanicí Praha-Hostivař. Tu SŽDC loni v létě zrušila, když vyhrála společnost Chládek & Tintěra.

Zakázku nakonec získá nejspíše sdružení firem Metrostav, Swietelsky Rail CZ a SMP CZ s nabídkovou cenou 3,487 miliardy korun bez DPH. V soutěži bylo celkem šest zájemců, většinou ve sdružení. Cena je o sto milionů korun vyšší, než v létě nabídl Chládek & Tintěra.

Zakázku loni SŽDC nečekaně zrušilo poté, co jí hodnotící komise doporučila k podpisu smlouvu s firmou Chládek & Tintěra, která v soutěži nabídla výrazně nižší cenu než ostatní. SŽDC zakázku následně vypsala znovu. Aktuálně ji prověřuje protikorupční policie ( více zde ). Oprava Negrelliho viaduktu se zřejmě zpozdí

I chystaná rekonstrukce Negrelliho viaduktu míří ke sdružení firem. Nejnižší cenu - 1,046 miliardy korun - nabídlo sdružení firem Hochtief, Strabag Rail a Avers. Smlouvy zatím nejsou podepsané, ještě mohou neúspěšní uchazeči podat námitky.

Zatímco v případě modernizace Hostivaře by měla začít stavba už na jaře, Negrelliho viadukt začnou železničáři opravovat nejspíše až v červenci. Mírné zpoždění nabrala totiž rekonstrukce zastřešení hlavního nádraží. Ta musí být dokončena, aby na něj mohly zajíždět znovu některé vlaky, které dosud končí na Masarykově nádraží.

Kompletní rekonstrukce viaduktu povede k velkým změnám v pražské dopravě, o definitivní podobě ještě není rozhodnuto.