Prodloužení trasy metra C Ládví - Letňany
Záměrem prodloužení trasy C pražského metra mezi stanicemi Ládví a Letňany bylo zlepšení dopravní obslužnosti v severovýchodní části Prahy.
Základní informace
Objednatel:
Dopravní podnik hl. m. Prahy a.s.
Projektant:
Metroprojekt Praha a.s.
Doba výstavby:
05/2004 – 05/2008
![Prodloužení trasy metra C Ládví - Letňany](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/extra_large_yhhmc7v4jqba3kyrsz6f_1178639856.jpeg)
Projekt v číslech
- 3 nové staniceStřížkov, Prosek, Letňany
- 4602 mCelková délka trasy
- 2325 mRažené úseky
- 2277 mHloubené úseky
![Obrázek](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/large_o6euhdmqunmmphnez0xa_e04b32512c.jpeg)
![Obrázek](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/large_wcwnyiesy73nnxkvh5a4_b5adb76d2f.jpeg)
![Obrázek](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/large_dbtyyj2t6u5oz4mzs7la_3300231066.jpeg)
![Obrázek](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/large_zpmkj3amzknsg5ytdg5z_44f232d6ff.jpeg)
Charakteristika
Záměrem prodloužení trasy C pražského metra mezi stanicemi Ládví a Letňany bylo zlepšení dopravní obslužnosti v severovýchodní části Prahy. A to jak pro obyvatele hlavního města, tak i pro návštěvníky ze středních a severních Čech. K tomu přispělo i dvoupodlažní parkoviště P+R s kapacitou 702 parkovacích stání a rozsáhlý autobusový terminál u stanice Letňany.
Výjimečnost stavby
Střídání hloubených a ražených tunelů, ražby probíhaly metodou NRTM. Všechny tři stanice – Střížkov, Prosek i Letňany jsou hloubené. Architektonicky nejzajímavější je stanice Střížkov se dvěma bočními nástupišti. Tvoří ji otevřený halový prostor s prosklenou ocelovou konstrukcí.
![Obrázek](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/large_xrkbnvnrorty3pqdlaig_a0c9dd31ad.jpeg)