Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Tunel Prešov

Podzemní stavby
Prešov

Zakázka obsahovala především kompletní výstavbu dvoutubusového tunelu, který je součástí obchvatu slovenského města Prešov na dálnici D1.

Základní informace

Objednatel:

Národná diaľničná spoločnosť, a.s.

Projektant:

Dopravoprojekt, a.s.

Doba výstavby:

06/2017 – 10/2021

Tunel Prešov
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Charakteristika

Dva paralelní tubusy tunelu Prešov byly raženy pomocí NRTM – strojním rozpojováním i trhavinami – souběžně ze čtyř čeleb, které byly horizontálně členěny na kalotu, opěří a dno. Tubusy propojuje osm propojek, z nichž jsou dvě průjezdné a v každé troubě jsou dva nouzové zálivy.

Projekt v číslech

  • 2 244 m
    Délka delšího jižního tubusu
  • 496 536 m3
    Celkový objem vyrubané horniny
  • 81,5 m2
    Plocha standardního výrubu tubusu bez spodní klenby

Výjimečnost stavby

Stavbu třetího nejdelšího dálničního tunelu na Slovensku komplikovaly odlišné geotechnické podmínky oproti původnímu předpokladu, personální problémy spojené s koronakrizí a legislativní změny v oblasti projektování a zajišťování požární bezpečnosti v tunelech. Razičům se přesto podařilo dosáhnout špičkových výkonů, když dokázali vyrazit 500 m tunelu měsíčně – průměrně 125 m na každé čelbě. Součástí prací, které Metrostav zajišťoval, byla i výstavba nové budovy Strediska správy a údržby diaľnice Prešov a technologické centrály tunelu.

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav