Metrostav logo
Menu
Centrála společnostiKoželužská 2450/4, Praha 8

Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n.

Dopravní stavby
Praha

Rekonstrukce a dostavba cca 6 km železniční trati v intravilánu zahrnující dvou až čtyřkolejný úsek železniční trati včetně železničních stanic a mnoha dalších objektů.

Základní informace

Objednatel:

Správa železnic, státní organizace

Projektant:

SUDOP PRAHA a.s.

Doba výstavby:

05/2018 – 03/2022

Optimalizace traťového úseku Praha Hostivař – Praha hl. n.
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Charakteristika

Jedna z nejvýznamnějších železničních staveb uplynulého desetiletí. Projekt zahrnoval modernizaci nebo dostavbu 6 km dvou až čtyřkolejného úseku železniční trati v intravilánu, železničních stanic Praha-Vršovice, Praha-Eden a Praha-Zahradní Město, železničního spodku a svršku, výstavbu mostů, propustků a opěrných zdí, podchodů, lávek, trakčního vedení, pokládku energetických sdělovacích, zabezpečovacích a optických kabelů, výstavbu traťového zabezpečovacího zařízení a přeložky inženýrských sítích. Kromě toho zahrnovala realizace i demolici železniční stanice, výstavbu nástupišť, přístřešků, bezbariérových přístupů, technologických budov, rekonstrukci a rozšíření stávajících komunikací a úpravu tramvajové trati.

Projekt v číslech

  • 6 070 m
    délka úpravy
  • 33 km
    sanace železničního spodku
  • 93
    počet výhybek
  • 3
    železniční stanice
  • 11
    železničních mostů
  • 2
    demolice mostů
  • 9
    nástupišť
  • 2
    podchody pro pěší
  • 3
    zárubní zdi

Výjimečnost stavby

Rozšíření původní dvojkolejné trati na vůbec první čtyřkolejnou železnici v České republice. Její modernizace zároveň představuje i výrazný městotvorný prvek, protože uvolní velké plochy pro další rozvoj širšího centra Prahy.

Obrázek
Obrázek

© 2021 Metrostav - Jakýkoliv obsah této stránky není možné šířit bez souhlasu společnosti Metrostav a.s. | Metrostav a.s. je řídicí společností koncernu Skupina Metrostav