- Úvod
- Reference
- Dopravní stavby
- Výstavba silnice S8
Výstavba silnice S8
Modernizace spočívá v jejím rozšíření dle místních podmínek o jeden pruh v každém jízdním směru.
Základní informace
Objednatel:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
Projektant:
Transprojekt – Warszawa Sp. Z o o.
Doba výstavby:
07/2013 – 10/2015
![Výstavba silnice S8](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/extra_large_s8_tile_1_add09af656.jpeg)
Projekt v číslech
- 4,6 kmDélka hlavní trasy
- 5Počet mimoúrovňových křižovatek
- 59Počet stavebních objektů
- 46,19 mŠířka mostu Grota
- 5074 tunMnožství zapracované oceli
- 65 000 m3Množství uloženého betonu
- 9600 tHmotnost použité výztuže
![Obrázek](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/large_geth0v8yq9oscourcdov_9159038208.jpeg)
![Obrázek](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/large_iws4gh9ext3egrhoguqu_38952f0673.jpeg)
Charakteristika
Stavba nacházející se poblíž centra Varšavy přinesla rekonstrukci a rozšíření úseku rychlostní komunikace procházející městem a zahrnovala 59 inženýrských objektů, z toho 46 mostů, včetně 650 m dlouhého Mostu Generála Stefana Grota-Roweckiego přes řeku Vislu. Komunikace je napojena na místní síť mj. extrémně složitými mimoúrovňovými kříženími. Vznikla i rozsáhlá protihluková opatření.
Výjimečnost stavby
Most slouží nejen pro dopravu, ale též pro vedení hlavního vodovodu a parovodu, a nachází se v chráněném území Natura 2000. V městském prostředí nesměly být vedle přeložek a modernizace inženýrských sítí, stezek pro cyklisty, protihlukových stěn, objektů veřejné dopravy a světelného signalizačního zařízení opominuty ani ekologické požadavky.
![Obrázek](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/large_jwc589hpsvcwkifgy3t9_7dfa04f8b5.jpeg)
![Obrázek](https://s3.eu-central-1.amazonaws.com/metrostav.dev.bootiq-creative.io/large_tq8hiaka0pfk0g0rk32d_75f894dfa2.jpeg)