Tunel Radejčín - dálnice D8

Podzemní stavby
Radejčín

Tunel Radejčín na dálnici D8 tvoří dvě dvoupruhové jednosměrné trouby, které podcházejí Radejčínský hřbet Českého středohoří. 

Základní informace

Objednatel:

Ředitelství silnic a dálnic ČR

Projektant:

PRAGOPROJEKT, a.s.

Doba výstavby:

10/2007 – 08/2018

Charakteristika

V roce 2016 byla zprovozněna poslední část dálnice D8 propojující Prahu a Drážďany. Dálniční tunel Radejčín se nachází v Ústeckém kraji na katastrálním území obcí Prackovice, Dubice a Radejčín. Pro každý směr je navržena vlastní tunelová trouba. Pravá tunelová trouba měří 600 m, z toho ražená část 446 m, a levá trouba měří 620 m, z toho je raženo 446 m. Ražba probíhala Novou rakouskou tunelovací metodou (NRTM). Vozovka tunelu je vyrobena z cementobetonového krytu, který je proveden jako dvouvrstvý o celkové tloušťce 240 mm. 

Projekt v číslech

  • 600 m Délka levé trouby
  • 620 m Délka pravé trouby
  • 892 m Ražená část celkem
  • 16,413 km Délka úseku 0805

Výjimečnost stavby

Na 16,5 km dlouhém úseku 0805 dálnice D8 jsme stavěli mimo tunel Radejčín také tunel Prackovice a mosty Dobkovičky a Oparno. Díky práci všech zúčastněných stavebních firem se z Prahy do Drážďan dostanete za 90 minut.